„Niebieska Seria” PGNiG Superligi i PGNiG Superligi Kobiet z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu

  • 31 marca 2022
  • Eurobud JKS Jarosław
  • Aktualności
  • 0
  • 168 Obejrzeń

Kluby grające w PGNiG Superlidze oraz PGNiG Superlidze Kobiet wspierają budowanie świadomości na temat autyzmu. Podczas najbliższych meczów przeprowadzony zostanie szereg działań w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Sportowcy wyjdą na parkiet w specjalnych koszulkach, a w halach zostaną zorganizowane punkty informacyjne.  

W sobotę, 2 kwietnia, obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego przesłaniem jest podnoszenie świadomości społecznej o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. W edukację społeczeństwa w tym zakresie włącza się Superliga sp. z o. o., która we współpracy ze stowarzyszeniem Zobaczyć Lili, organizuje „Niebieska Serię”. Zostanie ona rozegrana w podczas 21. serii PGNiG Superligi oraz 23. serii PGNiG Superligi Kobiet.

W każdej z hal, w której odbędą się mecze, zostaną zorganizowane specjalne punkty informacyjne, przygotowane przez lokalne fundacje związane z autyzmem. Obsługa stanowisk będzie dystrybuować materiały promocyjne, edukować oraz odpowiadać na pytania kibiców dotyczące schorzenia.

Wiemy, że dzięki wczesnemu wykryciu tej przypadłości (około 2-5 roku życia), jest szansa na relatywnie normalne życie dla dzieci i ich rodzin. Istotne jest rozumienie zjawiska również przez przyszłych rodziców, ponieważ zaburzenia ze spektrum autyzmu dotyczy aż około jednego procenta społeczeństwa. Najistotniejsze jest rozpowszechnienie wiedzy, ponieważ jest ona szansą dla wielu dzieci. Takie idee jak „Niebieska Seria” skutecznie zwrócą powszechną uwagę na problem. Liczymy, że dzięki takim akcjom Światowy Dzień Świadomości Autyzmu będzie szeroko obchodzony w Polsce, a za nami w ślad ruszą kolejne kraje – mówi Paweł Masierak, dyrektor stowarzyszenia Zobaczyć Lili.

Zawodniczki i zawodnicy oraz sztaby szkoleniowe drużyn PGNiG Superligi oraz PGNiG Superligi Kobiet wyjdą na parkiet w specjalnie przygotowanych koszulkach z hasłem „Zobaczyć Lili”. Akcja będzie promowana podczas transmisji meczów w TVP Sport oraz Emocje.TV, a także w licznych mediach cyfrowych rozgrywek i klubów.

Tematy społeczne są ważne dla Superligi. Staramy się wspierać inicjatywy dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa czy innych ważnych obszarów życia społecznego. W obecnym sezonie zorganizowaliśmy już serie poświęcone szczepieniom oraz wspieraliśmy pogrążoną w wojnie Ukrainę. Teraz przyszedł czas na szerzenie świadomości na temat autyzmu. Środowisko piłki ręcznej w Polsce jest liczne i już niejednokrotnie pokazało, że chętnie włącza się w ważne inicjatywy. Tutaj wszyscy gramy do jednej bramki. Każdy kibic, który dzięki akcji, otworzy swoje oczy i serce na osoby z autyzmem, przyczyni się do budowania dla nich lepszego jutra – mówi Maciej Turchan, PR Manager Superligi sp. z o.o.

Więcej o stowarzyszeniu Zobaczyć Lili tutaj.

_________________

Superliga Sp. z o.o. jest spółką zarządzającą najwyższą klasą rozgrywkową piłki ręcznej w Polsce – PGNiG Superligą i PGNiG Superligą Kobiet, odpowiadającą za prowadzenie rozgrywek, sprzedaż praw medialnych i scentralizowanych praw marketingowych.